Ana içeriğe atla

Apple Devrimi ve Girişimcilik

Apple 10 yıl önce, 2001 yılında iPod‘u duyurdu. Sony’nin Walkman‘inden sonra müzik endüstrisini bu kadar etkileyen bir ürün daha olmamıştır.
Steve Jobs, iPod ile başlayıp, iTunes, Apple TV ve iPad ile devam eden bir devrim başlattı.
Kendi icadı olmayan ve rakiplerinin ciddiye almadığı iPod projesine ve kurucusuna yatırım yaparak, önce müzik endüstrisini, sonra cep telefonu, internet ve bilgisayar sektörlerini kökünden değiştiren bir devrime imza atan bu adamı anlamak için, büyük resme bakmak gerekiyor.
Jobs, bu devrimi gerçekleştirdiği her yeniliğiyle eleştirildi.
Apple, önce iPod ile müzik dinlemeyi kolaylaştırdı.  iTunes ile korsan müziğin yarattığı sorunları yok eden bir çözüm geliştirdi, mikro ödemeyle müzik satın alınan modeli gerçekleştirdi. iPod’dan sonra tüm mp3 çalar sektörü iPod klonları üretmeye başladı.
iPod’u sürekli geliştirdi, yeni jenerasyon ürünler çıkardı, fotoğraf ve video özelliklerine sahip modeller üretti. iOS ve multitouch özellikleriyle, iPod touch’u, cep telefonunu özelliklerini de ekleyerek iPhone’u yarattı.
iPhone ile cep telefonu endüstrisini darmadağın etti, yine tüm rakiplerini kendini takip eden oyuncular haline getirdi. İlk iPhone modelinden sonra 3G destekli iPhone’u piyasaya sürdü. Hiç bir ürününde bir çok özelliği aynı anda denemedi. Sattıkça geliştirdi, geliştirdikçe sattı.
iPad ile, 20 yıldır denenen ancak ticari başarıya ulaşamamış tablet bilgisayar sektöründeki  ilk başarılı şirket oldu ve şimdi tüm rakipleri Apple ürünlerini veya iş modelini klonlar hale geldi.
2004 yılında, kendi animasyon şirketi Pixar’ın “The Incredibles” filminde iPad’in ilk prototipini sergilediğinde, cihazın raflarda yerini almasına 6 yıl vardı.
Steve Jobs, başından beri ne yaptığını çok iyi biliyordu.
iPod, her yıl güncellenerek, güçlenerek ve değişerek, hem bir ürün olarak evrim geçirdi, hem de şirketi Apple’ın büyük dönüşümündeki temel yapıtaşı oldu.
Platformun gücü
Sadece ürün tasarlayıp satarak değil, kaliteli ve etkin bir platform inşa ederek hem ürün satışında, hem de sonrasındaki gelir modelini iyi kurgulayan Apple, yazılım ve içerik üreticilerine de pastadan büyük pay vererek  ekosistemine diğer şirket ve şahısların değer katmasını sağlıyor.
Apple platformları, yazılım geliştiren kişi ve şirketler için yeni, dev bir ekonominin oluşmasına sebep oldu. Yeni iş tanımları ve iş modelleri oluştu. Dev bir platformun getirebileceği ani başarıları çok güzel tanıttı, on binlerce yazılım geliştiriciyi platformuna dahil etti.
Jobs platform vizyonuyla, şimdi de Mac’ler için yazılım dağıtım platformu Mac App Store’u yayına aldı. Diğer tüm işletim sistemlerinde de bir kaç yıl içinde benzer bir yapıya geçileceğini söylemek falcılık olmaz, sanırım.
Apple’ın platform konusunda en büyük avantajı ise, deneyiminin yanı sıra platforma katılım kriterlerinin ve kalite uygulamalarının son derece ciddi olması. Google’ın süreçlerine bir hacker’ın kayıt olmasıyla, bir şirketin kayıt olması arasında teknik olarak bir farklılık yokken, Apple platform işini çok ciddiye alıyor. Apple her bir yazılımı veya güncellemeyi onaydan geçirirken, Google Android Market’ta yer alan yazılımların güvenilirlik veya kalite sorunları olmasının sebebi, bir onay mekanizması olmaması. Google artık Android Market’i temizlemenin yollarını arıyor.
Basitliğin sonucu
Dünyayı kasıp kavuran Google’ın yanında bir zamanlar önemsenmeyen Apple’ın piyasa değeri, artık Google’ın neredeyse iki katı. Şirket, aynı anda bir çok farklı dikey endüstride, rakiplerinin oyun planlarını şekillendiriyor, ilk adımları kendi atıyor ve süreçleri belirliyor.
Basit, etkili ve yenilikçi ürünlerin Apple’ı bu on yılda nereye getirdiğine bakalım:

Bu grafik, son 10 yılda Apple hisselerindeki değişimin grafiğinin Google ve Microsoft ile karşılaştırılması.
Apple’ın piyasa değeri 324 milyar$, Microsoft 215 milyar$, Google 185 milyar$.
Sonuç
Apple’ın dönüşüm hikayesi, yeni ekonomi ve internet şirketleri için bir çok ipucu barındırıyor. Ürün geliştirme, pazarlama ve platformun gücü konularında Apple’ın başardıkları, ne yapmak ve ne yapmamak gerektiği konusunda her sektördeki internet girişimcilerine yol gösterebilir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LM35 - Sıcaklık Sensörü Nasıl Kullanılır?

Merhaba
LM35 doğrusal, hassas bir sıcaklık sensörüdür.




Verisayfasından alınan bilgiler;

Dereceye kalibre edilmiştir.1 derecelik sıcaklık artışında çıkışı 10mV artar. Doğrusaldır.-55 derece ile + 150 derece arasında ölçüm yapabilir.Giriş gerilimi olarak 4V-30V arasında çalışabilir.1/4 derece çözünürlüğe sahiptir.Çıkışı düşük empedanslıdır.Ölçülecek sıcaklık değerine göre olması gereken bağlantı şekli veri sayfasında verilmiştir. 2-150 derece ölçümü için;
LM35'in beslemesi ve toprağı bağlanır.LM35'in çıkış ucu mikrodenetleyicinin analog girişine bağlanır.Kullanılacak mikrodenetleyicinin ADC biriminin 10 bit çözünürlikte olduğunu varsayalım.2-150 derece 0V-1,48V ile ölçeklenmiştir.0V-5V arası da ADC 10 bit olduğu için 2^10=1024 ile ölçeklenmiştir.0V-1,48V bu hesaba göre analog ölçümün 0-303 değerleri arasına ölçeklenmiş olur.Bu işlemleri formül haline getirecek olursak SıcaklıkDegeri=2+(ADCValue*148/303); olur.Yorumlardan soruları cevaplayabilirim. İyi çalışmalar.

555 Zamanlayıcı Entegresi ile PWM Üretici Devre [~0-320kHz]

PWM gerektiren herhangi bir yerde kullanabilirsiniz.555 entegresi ile yapılmıştır.Giriş koruması vardır.~0-320kHz arası çalıştırılabilir.Herhangi bir devreye basitçe entegre edilebilir.DC voltaj seviyesini ayarlamak amacıylaHız kontrolIşık kontrolSMPS güç kaynağıMetronomFlaşör    vs...

Devrenin şematik çizimi neredeyse aşağıdaki gibidir.

Frekans kontrol kondansatörü yerine 9 adet farklı değerde kondansatör yerleştirilmiştir. Bir adet de ek kondansatör eklenebilmesi için ikili bir soket konulmuştur.





Örnek çıkış görüntüsü ve frekans değeri


İyi çalışmalar.

Canon EOS 1100D İncelemesi

Canon’un EOS 600D ile piyasaya sürdüğü 1100D, 600D’ye göre daha önemli bir ürün. Çünkü önceki model 1000D, artık ömrünü doldurmuştu ve Nikon’un alt modellerinin gerisinde kalmıştı. Canon, 1100D güncellemesiyle bu sorunu aşıyor. EOS 600D, 550D’nin üzerine hareketli ekran dışında çok ciddi yenilikler getirmezken, EOS 1100D, 1000D’yi ezip geçiyor. Videomuzda EOS 600D ve 1100D’yi beraber incelemiştik. Kısa bir tur atmak isteyenlere :)
Canon EOS 1100D Genel Özellikler
Model adı: Canon EOS 1100D


Algılayıcı: 22.2 x 14.7mm CMOS APS-C (1.6x çarpanı)
Çözünürlük: 12. MP
Görüntü boyutu: 4272  x 2848
Kit Lens: Canon 18-55 mm IS
Titreşim engelleme: Lensten
ISO: 100-64000
AF Sistemi: 9 nokta çapraz tip
AF micro ayarı: yok
Perde hızı: 30-1/4000
Bakaç: Pentamirror %95 görüş alanı (0.80x büyütme)
LCD: 2.7 inç  230k ekran.
Video Kayıt: 1280×720 (30, 25 kare/sn) MOV (H.264)
Dosya formatı: JPEG RAW, M-RAW, S-RAW
Bellek: SD, SDHC, SDXC
Bağlantı: USB 2.0 HDMI
Batarya: Şarj Edilebilir Li-iyon Pil LP-E10
Ağırlık: 495 gr
Bo…